Ayra Maria

Assalamualaikum semua…

i’m back…hehhe…kemana aku?? aku pi banak lah..cuti bersalin jap…thanks baby sebab keluar awal nak kasi aku beraya…

nak diikutkan due date, aku patutnyer bersalin 17 september..tapi terawal lah pulak.. kisahnyer…

29 Ogos 2009

6.00 pagi.. aku terbangun sebab sakit perot…rase contraction dah setiap 17 minit…huish agaknyer hari ni kot banak…

11.30 pagi..aku pi sepital…mase tu contraction dah 5 minit sekali…

12.30 tengahari sampai hospital…punyelah lapo..ah lah tak makan ape…doktor cek dah 5 cm mase ni..sebelum naik LR aku dengan selambanya makan roti depan misi2 tu sume..kekeke….(misi yang suruh makan)

1.40 tengahari doktor pecahkan air ketuban..punyelah susah..di kobek2nyer aku..huhuuhh…rase cam nak marah jek ngan dr tu..seb baik dr tu pompuan..baik lak tu..huhuuh…

1.59 dah 9 cm..rase cam nak teberak jek..mase ni en.aiman masuk LR..tengok jek muke en somi trus rase tak tahan nak tebanak (terus lembik..nak mintak kesian r konon..haha)..misi cek dah 9 cm..de kate leh push..aku ape lagi push r…

2.00 makan lahirlah my 2nd baby…leh r pulak misi tu dok bising2 kat aku cakap keciknyer anak awak dik…huhuuhh…. apepun thanks misi2 n doktor yang menyambut babyku…

nama: ayra maria

tarikh lahir: 29 ogos 2009

berat: 2.2 kg

panjang: 40.3cm

tempat lahir: HKL

maka dengan itu..bolehlah ibu menyambut raya..sebab ayra keluar cepat..hehehhee….thanks ayra…

oh ya..pagi tadi baru bawak ayra pi checkup sebulan…n kene cucuk skali

berat terkini: 3.4kg

tinggi: 49cm

well done anak ibu…walaupun lahir sangat kecik..tapi ayra dah membesar dengan jayanya…hehehehe

5 thoughts on “Ayra Maria

  1. congrates yana..beshnye dapat gegirl lagi yer..kecik erk baby 2.2kg.mesti senang je nak teran kuar kan? ehehe..sedap la name..geng ogos same dgn airiel..airiel 27/8..ehehe

Leave a Reply

