Kisah di Malam hari

Berita tengah malam di TV 1………

Suami sedang mengalih ke siaran lain

Isteri sedang makan nasi

Isteri: bang…alih tadi…(nak dengar berita hot kat TV1)

Encik Suami tak dengar kot..men alih jek…

Isteri: Bang…alihlah!!! (nada agak keras…akibat mulut yang penuh dengan nasi)

Suami:——tingakan refleks—>>baling remote TV..sentap kene tengking ngan isteri

Isteri:—–stop makan, letak pinggan kat sinki, basuh tangan, terus tido….

******************************************************************

Hari berikutnya

Suami sedang makan

Isteri membaca surat khabar

Isteri: Malam tadi sayang lapar tau

Suami memandang isterinya

Isteri: sayang tak sengaja malam tadi..takde niat pun nak tengking abg… sambil wat muka kesian)

Suami..senyap…

Isteri sedih sampai mengalir air mata..

Suami…mendekati isteri sambil memeluk perlahan lahan

Isteri..lap air mata di leher baju suami

suami: tulah lain kali cakap elok2..dah lah mase tu mulut penuh dengan nasi…!!!

Suami…gelak

Isteri…tergelak juga…

PENGAJARANNYA: JALANGAN BERCAKAP KETIKA MAKAN !!!!

 nilah kisah aku semalam..huhuh….

7 thoughts on “Kisah di Malam hari

  1. adoi..haru btol la ko ni yana. aku dpt bayangkan situasi tu. dgn mulut ko yg penuh tu..tersembur2 nasi tu.. wakakaka.. kureng sopan mak buyong ni. haaaa…kan dah kena balingan maut en.somi.
    hehehe… okla dia baling remote..dr baling tv..2-2 x dpt tgk sampai ke sudah.. hahaha..
    nasib cepat cool.. but kekadang benda gini kelako kan?.. ekekeke

  2. huh..yana..yana..ko pun satu…awat ler x ckp elok2…pegi kat dia..amek je remute tu..huhuh..nasib dia baling ke lain..kalau dia baling ke ko??x ke naya..huhuh…

  3. hahahaha… nk tumpang gelak gak. tp cepat majuk gak yana kan. akk pon penah mcm tu …hehehehe. tp bukan nak pujuk kita kan…dia wat dono jer… x pe laaa, peknen mmg sensitif sket kan??

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s